PASAPORT

29.10.2016 tarihinde yayınlanan 29782 numaralı kanun hükmünde kararname ile Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından yürütülmekte olan pasaport ve pasaport yerine geçen belgelere ilişkin tüm işlem süreçlerinin Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülmesine ilişkin çalışmaların yapıldığı projedir.

 

Üstlenilen Hizmetler

  • Pasaport işlemlerinin Kanun Hükmünde Kararname ile Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’ne devredilmesiyle başlatılan projede, pasaportlara ait başvuruların alınması,  iptali, yenilenmesi gibi işlemleri içeren İl ve İlçe Nüfus Müdürlükleri’nden gerçekleştirilecek tüm süreçlere ait yazılımlar Kale Yazılım tarafından geliştirilmiştir.
  • Bu kapsamda geliştirilen yazılımların, Randevu Sistemi, PTT yazılımları, Biyometrik Veri Yönetim Sistemi, Dışişleri Bakanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü gibi ilgili kurumlarla ve Veri Ambarı ile entegrasyonu sağlanmıştır.
  • Proje kapsamında elde edilen verilerden istatistiklerin alınması için veri ambarına veri aktarım süreçleri hazırlanmış ve ihtiyaç duyulan dinamik raporlar oluşturulmuştur.
  • 02 Nisan 2018 tarihinden itibaren tüm Türkiye’de Pasaport başvuruları alınmaya ve vatandaşlara dağıtılmaya başlanmıştır.

 

Projenin Faydaları

Pasaport Projesi ile;

  • Pasaport başvuru noktaları 503 merkezden 761 merkeze çıkarılarak %51 lik bir artışla vatandaşların kendilerine en yakın yerden hizmete daha kolay ulaşabilmesi sağlanmıştır,
  • İkinci nesil elektronik pasaport verilmeye başlanmıştır. İkinci nesil elektronik pasaportun özellikleri;
  • Polikarbon yapısı nedeniyle ikinci nesil elektronik pasaportlar mevcut pasaportlara göre daha dayanıklı ve uzun ömürlüdür.
  • Avrupa Birliği Vize Serbestliği kriterleri olan SAC ve EAC özelliğini tam desteklediğinden sahteciliğe karşı daha güvenlidir,
  • Tarihi ve turistlik görseller içeren vize sayfalarıyla ikinci nesil elektronik pasaportlar ülkemizin tanıtımına ayrıca katkı sağlamaktadır,
  • İkinci nesil elektronik pasaportların temassız yonga teknolojisi sayesinde bilgiler özel cihazlar tarafından okunabilmekte ve bu sayede sınır kapılarında güvenli ve hızlı pasaport kontrolü yapılabilmektedir.
  • İlgili kurumlarla web servis entegrasyonları sağlanarak bilgi ve belgelerin elektronik ortamda alınması ile;
    • Kâğıt ortamındaki dosya arşivlenmesine son verilmesi,
    • Vatandaşların iş ve işlemlerinin daha kısa sürede yapılabilmesi,
    • Vatandaş memnuniyetinin artması ve bürokratik işlemlerin azaltılması sağlanmıştır.
  • Vatandaşların kişisel değerli kâğıtlarını tek kurum (NVİGM) üzerinden temin edebilmesinin sağlanması ile tüm süreçler standart hale getirilerek verilecek hizmet kalitesi artırılmıştır.