EVS, vatandaşlık kazanma veya kaybetme başvurularının alınmasından, sonuçlandırılmasına kadar tüm süreçlerin gerçekleştirildiği ve doğum, ölüm, evlenme, boşanma gibi diğer kurumlar tarafından hazırlanan dayanak belgelerinin elektronik ortamda iletilerek, MERNİS’e işlenmesini sağlayan e-Devlet projesidir.
Üstlenilen Hizmetler
Vatandaşlık işlerine ait süreçlerin, elektronik ortamda yürütülmesi ve diğer kurumların verdikleri kararlar doğrultusunda, ilgili e-Devlet projeleri ile gerçekleştirilen entegrasyonlar sayesinde nüfus olaylarının anlık olarak MERNİS’e işlenmesini sağlayan e-Vatandaşlık sistemi için 2011 yılından beri hizmet verilmektedir. Bu çerçevede, şu ana kadar iki aşamada üstlenilen ve başarıyla tamamlanan hizmetler, aşağıdaki gibi özetlenebilir.
e-Vatandaşlık Sistemi 1. Aşama:
Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’nün, iki temel görevinden biri olan vatandaşlık işlemlerinin gerçekleştirilmesi için, Genel Müdürlük, İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü ve ilgili tüm kurumların ortak çalışabilecekleri, kurumun MERNİS, Kimlik Paylaşımı Sistemi ve Adres Kayıt Sistemi ile bütünleşik çalışan bir platformun oluşturulması.
e-Vatandaşlık Sistemi 2. Aşama:
e-Vatandaşlık Sistemi 2. aşamasında da, diğer kurumların nüfus olaylarına ait dayanak belgelerini elektronik ortamda iletebilmesi ve bu işlemlerin elektronik ortamda MERNİS veri tabanına işlenmesi.
Projenin Faydaları
sağlanmıştır.